onsdag 16 mars 2011

Det här med tvätt..

Tänk hur mycket tvätt det blir med tre barn och alla dessa små strumpor som skall paras osv...jag är less på tvättandet redan nu och då är det snart fyra barns tvätt som ska tvättas, hängas, sorteras och vikas.
Jag blir matt bara jag tänker på det!
Just idag är jag som sagt otroligt trött och inte alls upplagd för att sortera tvätt så det är därför jag tycker att det känns så jobbigt ;-) Om ni frågar mig i morgon så kan det hända att det känns helt ok att vika och sortera tvätt, kanske att jag tom tycker att det är lite skönt att få göra det och samtidigt slökolla på tv eller lyssna på en bra skiva.  Just nu känns det iaf som om jag inte orkar para ihop ett enda strumppar till denna månad ;-)

Barnen sover, tvätten är hängd och den torra tvätten vikt och sorterad, disken är i diskmaskinen och jag har damsugit.
Just nu sitter jag i ena änden på soffan med min dator och G sitter i den andra och spelar xbox360, jag ska strax stänga ner och förflytta mig till sängen för att se om det kan vara något att se på tv.
Jag känner att kroppen är ordentligt trött så det är lika bra att krypa ner i sängen medan det fortfarande är möjligt att vila i lugn och ro :-)

Hoppas att ni har en härlig kväll!


1 kommentar:

  1. Tycker du håller igång bra för att vara höggravid. Gött att slappa med lite dator. Det är du värd!!

    SvaraRadera