torsdag 1 juli 2010

Sjukdomar och sommarvärme

Nu har det gått ett par dagar igen och Noel blev fri från sin ögoninflammation men lagom tills han var frisk fick Nova springmask (för tredje gången i år).
Samma dag som jag vabbade med Nova så ringde dagmamman typ 30 min efter att jag lämnat Noel och Nelly för att berätta att Noel kräkts så då var det bara att hoppa in i bilen och hämta hem honom.
Dock så blev han pigg fort och efter att de varit hemma allihopa två dagar och barnen fick även medicin utskrivet för masken så nu är alla avmaskade. Det vore väl själva sjutton om den kommer tillbaka igen....
Nu är alla pigga och glada, det är bara jag som inte blir av med min förkylning :-( har haft halsont i snart 2 veckor och det är så himla trist.
Jag håller tummarna för att jag är bra i halsen tills i morgonbitti så jag kan träna :-) för det är snart 2 veckor sedan jag var i gymmet oxå..
På tal om träning så har Anna och jag anmält oss till Tjejmilen så jag kanske borde börja träna lite kondition?! *s*
Någon som ska springa midnattsloppet här i Sthlm och vill ha sällskap?

Tänk att klockan är 20.22 och jag är sov-trött...borde kanske utnyttja det och sova då jag ska jobba hela helgen..
Efter denna helg så väntar dock 5 härliga veckor med semester ;-)
Vi har bokat en resa till Kolmården med två övernattningar och ev så blir det Astrid Lindgrens värld innan Kolmården men vi har inte bestämt oss ännu..


Idag inhandlades iaf en dvd till bilen så bilresorna blir lite roligare för kidsen :-) eller egentligen är det ju mest vår vår egen skull så det blir lungt i bilen *s*

Nej om man skulle knyta sig kanske?!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar