söndag 27 juni 2010

Sköna söndag


I morse vaknade jag av Noel som ville ha frukost kl 09.10 - det ni :-)
Nova och Nelly sov hos farmor i natt men Noel har fortf ögoninflammation så det kändes säkrast att ha honom hemma.

G åkte iväg till golfbanan kl 06 i morse, då kom Noel in och lade sig i vår säng och somnade om där. När klockan var 08 så vaknade han till och jag satte på Barnkanalen på tv´n för att få somna om några minuter till men när han väckte mig hade det som sagt gått mer än en timme så jag fick en härlig sovmorgon.

Då vi sov så länge och det var så himla fint väder så åt vi frukosten ute. Sedan åkte vi iväg till Ikea för att fynda två skrivbord till barnen.


Jag tänkte att det kanske inte är så mycket folk på Ikea när det är så fint väder ute. Om vi åker dit när de öppnar så skulle vi dessutom hinna hem och sola lite innan vi skulle hämta Nova och Nelly i Bålsta.
Tyvärr så blev det inte riktigt som jag hade planerat så vi kom hem 3 timmar senare utan skrivbord.
Det var helt sanslöst mycket folk och alla skrivbord var slut när vi väl kom fram till dem, så vi trängde oss ut och köpte mjukglass innan vi åkte hem igen.
Besvikelsen var stor hos Noel som så gärna vill ha ett skrivbord men mjukglassen hjälpte och när vi väl kom hem så var skrivbordet ett minne blott.

Vi åt lunch hemma med G och sedan åkte vi till farmor för att fika och hämta tjejerna som nu var otroligt saknade av alla här hemma.
Hos farmor var även kusinerna på besök så det var en hel del lek och tjafs innan vi mellanlandade hemma för att sedan åka vidare med kusinerna hem och bada i deras pool :-)
Noel och jag avböjde badandet men de andra plaskade och lekte för fullt i det kalla vattnet.
På väg hem köptes pizzor som vi alla delade på och det var gott kan jag lova.

Nu är ordningen här hemma återställd :-) På kvällskvisten har jag tvättat bilarna och balkongräckena och vattnat allt ogräs i rabatterna med ättika som jag borde ha gjort för länge sedan. G har tvättat fönsterna med en ny fönstertvätt som han köpte idag (ett mycket bra påhitt om man inte gillar att tvätta fönster).
Kidsen sover sött i sina sängar och jag ska bara packa träningsväskan innan det är dax för mig att sluta ögonen jag med.
I morgon är det jobb för min del men det är sista veckan innan 5 veckors härlig semester (undantag för en helg då jag jobbar) med familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar