fredag 25 juni 2010

Midsommarafton

Vi har haft en helt underbar midsommarafton idag trots ändrade planer när det visade sig att Noel har ögoninflammation.




Dagen började med att vi plockade blommor och band kransar för att sedan ge oss iväg till Rådsparken där vi dansade runt midsommarstången och sjöng ett par sånger.
Då det var kanon väder så var det såklart lite i varmaste laget för barnen att dansa runt särskilt länge men vi hann med 3-4 sånger innan vi övergav dansen för att åka karusell och fika.
Vi stannade tills kl 14 och sedan handlade vi glass på vägen hem som vi intog i solen på altanen.

Efter att ha lekt och solat några timmar så var det dax för mat som idag bestod av div gott.
Jag har aldrig i hela mitt liv smakat sill tidigare så i år när jag firar min 30:e midsommar tänkte jag att det var dags och det var faktiskt inte så tokigt :-) Abbas midsommar sill var klart godast!

Nu sover alla här ( G gick upp kl 4 i morse så han somnade precis nyss..).
Jag ska nog ge mig på en film för jag är än så länge ganska pigg..

Hoppas att ni haft en lika trevlig dag som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar