fredag 11 juni 2010

Ny design!

Då jag väntade på att kidsen skulle somna ikväll satte jag mig ner och ändrade om min design på bloggen lite :-) vilket faktiskt var roligt!

Denna vecka har jag som skrivet varit ledig hela veckan och det har varit så himla skönt!
Dessvärre så har G haft nackspärr hela veckan och går runt som ett avlångt paket och kan inte göra någonting så det har blivit mycket lite vila för min del men massor med xtra tid med familjen.
Barnen hade ju sina 13 kompisar från dagmammorna här i tisdags vilket blev jätte lyckat och alla var nöjda och glada efter en dag med lek, korvgrillning och glass i solen.




Sedan har alla barn fått ha en "egen dag" hemma i veckan då de fått bestämma vad vi ska göra och det blev varierande aktiviteter. Nova och jag åkte med tunnelbanan till stan igår och åt lunch/fikade (världens största muffins i Gallerian) samt shoppade lite innan vi åkte hem igen för att då äta jordgubbar till mellis innan vi hämtade hem syskonen.

Noel och jag kollade på nya skor till honom i Skärholmen C för att sedan inse att min plånbok inte låg i väskan när jag skulle betala dem ;-). Noel tog min plånbok när vi var hemma och lovade att han skulle lägga ner den i väskan men när vi nu stod i affären kom han på att han glömt den på bänken i tvättstugan så det var bara att åka hem igen.
Vi åt lunch hemma och åkte sedan till Farsta C istället och hittade där massa fina saker bland annat så köpte Noel stenkulor till sig och sina systrar för sina egna pengar för han ville att de skulle få något oxå då de inte kunde följa med till Farsta själva. (sånt värmer må jag säga)
Sedan var vi hemma i trädgården en stund och hade picknick med paj innan vi hämtade hem tjejerna.

Nelly och jag hade vår dag idag och när jag frågade henne vad hon villa göra idag svarade hon "Jag kan leka och du kan städa." hi hi...men så blev det inte då hon ändrade sig när vi kom hem ensamma. Vi har haft en riktig mys-dag med middagssovning (hon var så otroligt trött på fm) och sedan storhandling på Citygross :-), egentligen skulle vi åka till Bauhaus och EM för att kolla efter solsängar/däckstolar men vi kom på andra tankar. Vi avslutade med att gå till djuraffären för att köpa ett nytt katthalsband och där fick hon träffa både kaniner, hamstrar och fiskar så hon var mycket nöjd med dagen trots vardagssysslor ;-)


Nu sover hela huset här. G hade så svårt att sova inatt då han hade sån värk i nacken vilket höll hela familjen vaken så jag ska nog oxå knoppa nu..

Ha en härlig helg mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar