söndag 23 oktober 2011

Helgen lider mot sitt slut.

Det har varit en stressig men rolig och mysig helg för vår del.
Igår tog vi det lungt på morgonen (Neo vaknade kl 04.20) för att sedan dela på oss så G och Noel åkte till simhallen, vi andra städade här hemma innan Nova åkte på födelsedagskalas och jag tog Nelly och Neo på en shoppingtur i Nacka forum.
Vi hittade inte så mycket men det gjorde inget för Nelly var nöjd med att bara följa med och titta :) vi tittade runt, fikade och åkte sedan hem för att äta middag med resterande familj som oxå kommit hem.

Kvällen ägnades åt soffmys och Kinect spelande med kidsen, de är helt tokiga i Dance central  spelet så vi måste nog införskaffa det nya till dem i julklapp.

Idag fick jag sovmorgon vilket var välbehövt :) efterfrukosten satte jag en bulldeg och slängde in två äppelkakor i ugnen då det var dax för Me&I kalas senare på em.
När vi bakat färdigt så gick jag ut till Gunnar och barnen som eldade upp kvistar och grenar i en tunna på tomten. Tyvärr så blåste det för mycket för att elda upp allt men mycket blev iaf uppeldat och sedan grillade killarna korv över elden som vi sedan åt till lunch.

När vi kom in så bytte vi om och dukade fram fikat som vi precis hann klart med innan Petra dök upp :-) Äppelkakan var poppis som vanligt, barnen åt massvis med bullar och Petra visade finfina kläder så jag tror alla var glada och nöjda med eftermiddagen/kvällen.
Jag hittade massvis med fint som vanligt :-) när vi tittade på nätet så var det knappt några plagg som intresserade barnen men när Petra hängde upp dem i vårt vardagsrum så hittade de massor med fint!
Ugglor och Svampar kommer att dominera i barnens garderober i vinter :-) 
Denna köpte jag till mig själv, den gillar jag! (hade varit ännu bättre om den funnits i grått)
och denna
(bilderna är lånade fr Me&I´s hemsida)

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova för ag gissar att Neo kommer att vakna innan tuppen i morgon oxå ;-) God natt!

1 kommentar:

  1. Ugglor är det i garderoben här med. Köpte ugglebodyn och byxan till Oliver tidigare. Har förresten en sån grå kofta som du beställt också ;-) Fanns mycket fint till mammor tyckte jag.

    SvaraRadera