måndag 2 maj 2011

Monday

Tänk vad helgen gick fort ;-) jag hann knappt med själv.
Igår fixade och rensade vi utomhus och gjorde plats för alla cyklar osv...Nova var hos en kompis och lekte medan jag gick iväg på en barnloppis och tyvärr kom hem tomhänt då det inte var en enda pryl som föll mig i smaken :-o (det händer inte så ofta).
På em tog vi det lungt inomhus, städade och fixade för att sedan gå ut igen när Nova kom hem vid 16 tiden och då kom även hennes kompis Olivia hit.

Idag har vi oxå haft en skön ledig dag :-)
Nova åkte med G till skolan så vi andra kunde ligga kvar i sängen och titta på Barnkanalen.
När kl var 08.30 hade Neo ledsnat och ville inte sova mer så vi gick upp och åt frukost.
Innan vi hämtade hem Nova från skolan så hann vi med en snabb prommis och Noel cyklade såklart, fy sjutton vad det blåste!
När vi kom hem så åt vi lunch och drog sedan vidare till Ica Maxi för storhandling och jag måste säga att barnen var riktigt duktiga :-) man kan aldrig så noga veta om det blir kaos eller om det går bra men idag gick det jätte bra.
Vi åt sent mellis när vi kom hem och sedan ville Nova oxå cykla en runda (med sin nya cykel) så vi tog samma sväng igen som vi gick på fm, Noel är så himla duktig! han har cyklat en dryg mil idag och hade nog kunnat cykla ytterligare en mil om han fick ;-)
Nu ska vi bara få upp Novas kondis oxå så kan vi cykla lite längre sträckor nästa sommar när Neo kan vara hemma med pappa en hel dag.
Är det möjligtvis någon som har en 20 tums pojkcykel till salu? Noel måste oxå få en större cykel då hans är i minsta laget redan i år..

I morgon ska jag träffa en föräldragrupp för flerbarnsföräldrar här i området, det ska bli spännande!
När vi bodde i Bålsta fick man bara träffa en föräldragrupp med första barnet men här får man en ny för varje barn :-)
Eftersom jag inte känner någon mer här i krokarna som är hemma med bebis så ska det bli spännande och se om det finns ngn potentiell promenadkompis i gruppen.

Stegräknaren har jag haft på mig nästan hela dagen idag och den visar 16969 steg just nu och eftersom jag inte känner av ngn foglossning så jublar jag :-)
Nu kanske jag kan börja träna för tjejmilen snart *s*

Dax att krypa ner i sängen hos G nu..Neo vill ha mat och mina ögon går i kors!

God natt och sov gott.



2 kommentarer: