tisdag 24 maj 2011

2 månders kontroll och föräldragruppsträff!

Nu är Neo 9 veckor och således var det dax för mätning/vägning och läkarkontroll.
Han är nu 60,5 cm lång och väger 5720g min lilla prins ♥

Sedan var det dax för föräldragrupp och där fick vi besök av en barnpsykolog som svarade på frågor om allt möjligt. De flesta hade ju funderingar kring syskon och jag måste tyvärr säga att jag kom ut därifrån utan att ha fått med mig något alls förutom funderingar kring hur andra föräldrar fungerar.
Flera gånger under samtalet ville jag avbryta och säga testa att göra si eller gör så, men man får ALDRIG kritisera en annan förälder (har jag lärt mig den hårda vägen) så jag höll tyst och smög in tips när jag blev tillfrågad.
När jag till slut fick berätta hur vi gjorde här hemma så fick jag beröm av psykologen som sa att vi verkar ha en sund syn på uppfostran och att han gillade mitt sätt att tänka så kände jag mig nöjd ändå.
Sunt förnuft kallas det, inget annat :-) Jag passade på att tipsa de andra föräldrarna om Jesper Juuls bok "Ditt kompetenta barn" och har ni inte läst den heller så GÖR DET, den är helt suverän!

>

Nu ska jag packa Tradera paket innan det är dax att hämta barnen och sedan åka vidare hem till Tessi för lite em fika :-D

3 kommentarer:

  1. Här kommer inte BVC sätta ihop någon föräldragrupp förrän till hösten tydligen. Trist! Det känns som att de hunnit bli så stora då. Undrar om det blir någon alls eller om det kommer rinna ut i sanden.

    Vi har också varit på 2-månderskoll idag. Här var det 62,5cm och 6010gr. Ingen liten plutt jag har.

    SvaraRadera
  2. Gud så söt han e er lille skrutt

    SvaraRadera