fredag 22 april 2011

Långfredag

Idag är det långfredag och min fredag blev verkligen lång, vi har hunnit mycket idag :-)

I morse började dagen med att Neo som vanligt inte ville somna om efter amningen kl 04.30 så vi låg och myste till kl 05.30 då han äntligen somnade om.
Nova och Noel vaknade inte förren kl 07 så vi hann sova en stund till innan det var dax att göra morgon.

Gunnar har spelat golf hela dagen och Nova följde med sin bästis till hennes moster ut till Ekerö på påsklunch.
Jag tog med de andra tre kidsen och handlade sista påskmaten och godiset för att senare åka till Täby för en snabb date med Angelica och hennes söta kids.
Vi sågs och åt lunch på Mc Donalds med alla barn samt bytte en babyvakt mot ett sängbord ;-) så nu har vi en fungerande babyvakt (iaf efter vi köpt nya batterier).
Noel tyckte att det var väldigt kul att leka med Tilda och sade i bilen på vägen hem att han var för blyg för att berätta för henne att han tyckte att hon var snäll ;-)

När vi kom hem så satte jag mig i solen 10 min med en kopp kaffe medan Neo somnade i vagnen.



Detta var min första solstund i år och redan har fräknarna letat sig fram i mitt bleka fejs..



När Neo somnat så tvättade och dammsög/städade jag bilen vilket var på tiden men nu är den ren och fräsch igen.




När jag ändå hade högtryckstvätten framme så gjorde jag rent altanen oxå!

Efter en stund kom Nova och hennes kompis samt lillasyster hit och lekte.
De var här tills kvällen och vi gjorde i ordning ett litet påskris att ställa på trappan för att få liiite påsk-känsla.





Tjejerna åkte hem vid 19 tiden och då var våra kids helt färdiga!
Vi åt sen middag och sedan somnade alla bums..
Jag ska själv göra detsamma nu för jag är sjukt trött som vanligt!

God natt och sov gott.

- uppdaterat via min iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar