fredag 18 mars 2011

Ledig fredag

Då är det fredag igen och barnen är lediga :-)
Jag lyckades hålla mig vaken till kl 23.45 igår och sov gott fram till kl 04.30 då Noel kom in och hostade...vi hade glömt att ge honom hostmedicin igår kväll stackarn.
Han fick medicin i morse men var klarvaken och ville inte somna om utan låg bara och klappade och klämde på min mage.
När kl var 05 så kom Nova oxå in och alla var redo för att göra morgon utom den trötta mamman som hållit sig vaken helt i onödan igår ;-)
Jag gick med dem upp och tog med mig min kudde så jag kunde sova vidare i soffan och det gick bra fram till kl 07.15 då G´s klocka ringde och Nova behövde hjälp med frisyren innan hon åkte med honom till skolan.
Nelly är den enda som kan sova till kl 08 på morgonen om hon får...varför fick vi inte tre stycken sådana barn?! ;-)

Jag tror att det kan bli en barnfilm i sängen efter lunch så jag får sova en liten stund och det kan nog Noel behöva oxå.
Nu ska vi gå ner i källren och försöka rensa bland all bråte som samlats där nere de senaste månaderna, om jag orkar flytta på alla kartonger såklart.
Jag hade tänkt vänta med det tills efter förlossningen men idag känns kroppen ok så vi provar och ser om det går :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar