torsdag 24 mars 2011

Det blir inte så många uppdateringar här just nu då det är fullt upp här hemma.
Nelly vaktar Neo som en vakthund ;-) ingen får komma i närheten av honom utan att hon har koll på situationen, det är en jätte stor grej för henne att få en lillebror.
Hoppas att det håller i sig under uppväxten så hon tar hand om honom hos dagmamma och i skolan sen ;-)




Inatt sov vi ganska bra, koksaltdropparna är min räddning på natten så Neo kan amma och sova.
Det är lite trångt i sängen när barnen kommer in så vi ska nog ta bort långsidan på spjälisen så Neo kan sova i den men ändå nära mig när han inte längre sover på mitt bröst ;-)

Vi var på Karolinska för läkarkoll, hörselkoll och PKU test idag vilket gick jätte bra.
När jag ändå var där så gick jag in till amningshjälpen för att få veta om jag kunde göra något för att påskynda läkningen av mina stackars tuttar och fick då en uppdatering i amningsteknik ;-) Nu får vi se om Neo fattar galoppen oxå.
Jag fick från alla instanser höra hur pigg jag ser ut vilket värmer otroligt för jag känner mig helt urlakad..det kan iofs bero på att jag fick inviga min nya vårjacka oxå *s*



Nelly och jag tog en promenad på eftermiddagen och gick till Coop för att handla och det blåste riktigt ordentligt ute, vi höll på att blåsa bort men klarade oss precis fram och tillbaka :-)
Nova och Noel hade ju feber igår och Nova var fortf hängig nu på em så de får hålla sig inne tills de är helt pigga nu.
Det är så himla skönt att kunna gå igen så ni anar inte, en sådan enkel sak kan göra mig så himla glad.



Nu ska jag se om Neo vill äta en stund och sedan ska vi sova, jag har ont i halsen och i huvudet så jag hoppas lite sömn råder bot på detta.




2 kommentarer:

  1. Va mysigt att hon tar hand om lillebror <3
    Skönt att det gick bra på sjukhuset!
    Kram

    SvaraRadera