onsdag 23 mars 2011

Lillebror ska heta Neo




Efter dagens namndiskussion så kom vi fram till att det enda namnet som alla i familjen gillar och som dessutom passar på lillebror är - Neo :-)
Så nu vet ni alla som frågat vad han heter *s*

Dagen började kl 06.30 idag då jag gick upp med barnen och tittade på morgon tv så G fick lite sovmorgon, jag ångrade det efter c:a en timme då jag var så trött att ögonen gick i kors för att jag suttit upp och sovit sedan kl 01.30 då Neo är så täppt i näsan att han inte kan ligga ner.
Det botades med en stor kopp kaffe och en grötfrukost sedan var jag alert igen.
Gunnar vaknade vid 09 tiden så efter en snabb dusch gick vi ut och tog en promenad vilket var så otroligt skönt :-) det blåste en del men solen sken och snön smälter undan för undan bort.


När vi kom hem åt vi pannkakor och sedan tog jag med mig Neo till sängen och sov middag i 2,5 timme :-)
Efter att vi vaknat och kommit upp så visade det sig att både Noel och Nova har feber igen, Noel hade somnat i soffan och Nova var blek och varm men fortfarande uppe och ganska pigg.
Jag bäddade ned dem framför en film medan G tog med sig Nelly till apoteket för att köpa koksalt-droppar till Neo och värktabletter till mig som oxå känner mig helt sänkt.
Det är så skönt att våren närmar sig så vi blir av med alla virus tycker jag, det är på tiden!

Mjölken har börjat rinna till idag och jag blir alltid helt sänkt med feber när detta sker och till råge på allt så är bröstvårtorna helt såriga efter 2 dygns amning och gör såklart jätte ont att amma från trots napp.
Tack och lov så vet jag att detta går över, det har varit samma sak med de andra tre och det brukar ta 1-2 dagar innan jag och tuttarna glada igen *s*
När G kom hem så tog jag Ipren och Alvedon så just nu känner jag mig pigg men jag vet att det slår tillbaka när medicinen är ut kroppen.

I morgon fm är det dax för återbesök på sjukhuset för PKU, hörseltest och läkarundersökning.
Det är några frågor som är oklara från läkarundersökningen igår när vi blev utskrivna så jag hoppas att denna läkare är mindre disträ och kan förklara för mig.

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag som tyckte att Neo var ett "hitta på namn" tyckte när jag såg er lilla kille att han såg ut som en Neo och då menar jag inte som något "hitta på" utan helt plötsligt tyckte jag att det var fint och att han skulle passa att heta det :-) Vågade dock inget säga eftersom det kunde misstolkas när jag skrev sådär på ditt "namninlägg" för någon veckan sedan. Bra val av er :-) Tråkigt att ni är sjuka. Här ligger Julia däckad nu. Jag längtar som du/ni till vår och virusfri tid :-)

    SvaraRadera