onsdag 26 januari 2011

Home alone

Idag är det vardag här igen :-)
Nova är i skolan, Noel och Nelly hos dagmamman och jag sitter uppkrupen i soffan med en kopp kaffe och DN.
Jag blir lite stressad över att det bara är jag hemma, jag har massor att göra och känner samtidigt att jag borde passa på att göra INGENTING eftersom dessa lugna tillfällen inte kommer att dyka upp mer framöver ;-)

Just nu sitter jag och tittar på ridskolor i området då Nova vill börja rida/gå på hästlekis.
Det får nog bli till hösten men jag vill kolla utbud och priser så jag kan möta hennes önskemål när det är dax, det kan mycket väl hända att hon får med sig Noel för han tycker oxå om hästar.
Nu när jag sitter och tittar runt så inser jag hur mycket jag själv saknar hästlivet!
Om tid finnes när bebisen har kommit så ska jag kolla annonser efter en medryttarhäst, två dagar i veckan ska jag väl hinna med och barnen är ju nu så stora så de kan följa med till stallet om intresse för hästar håller i sig.
Ja det vore verkligen kul, det har redan gått 5 år sedan jag hade en häst senast och har faktiskt inte ridit en enda gång efter det. Tiden har gått så fort och jag har inte haft tid med häst, familj och jobb men nu vill jag verkligen skapa mig den tiden.

Nej nu måste jag iaf ta tag i disken från i morse :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar