onsdag 1 december 2010

Sjukstuga

Jag har inte uppdaterat här då jag legat däckat i feber och förkylning sedan i måndags då jag åkte hem från jobbet innan lunch.
Sedan har jag i stort sett varit sängliggandes sedan dess..


Inatt har vi haft en krupp-natt med Nelly. Hon hade ofta krupp som 0-2 åring men jag kan inte minnas att hon haft det sedan förra hösten nu så jag trodde hon växt ifrån det , men jag hade fel!
Inatt vaknade hon kl 00.30 och var så gott som helt tät i halsen :-( Vi gick upp till soffan vid 02 tiden och sedan dess har jag varit vaken med henne, gått ut och suttit inne men inget hjälpte.
Vid 05.30 började det släppa och vid 08 så är det bara hostan kvar, nu väntar vi på att kl ska bli 11 då vi har fått en läkartid för att få en ny mollipect (den vi hade gick ut 2010 04 men funkade ganska bra ändå).
Jag skulle egentligen vilja stupa i säng men de hade ingen tid förren kl 11 och då vi flyttat sedan hon fick medicin utskrivet senast så måste vi in på kontroll..
Det positiva är att jag själv känner mig mycket piggare idag och ja, nästan frisk om man bortser från allt snor som rinner :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar