söndag 28 november 2010

Tänk att så lite kan göra så mycket!




Jag sitter här uppkrupen i soffan med en ordentlig förkylning i kroppen, näsan är helt igentäppt och det rinner konstant snor från den vilket har gjort att jag för tillfället har en knallröd förkylningsnäsa.
För en stund sedan letade jag igenom HELA huset, alla väskor och tänkbara gömställen efter något som kunde liknas med nässpray (koksalt funkar inte på mig).
G ringer för att meddela att han är på väg hem från jobbet i samma sekund som jag inser att det inte finns någon nässpray att tillgå i detta hem just nu.
När han frågar hur jag mår så tar mina gravidhormoner över och jag förklarar situationen storgråtandes och tillägger att jag måste åka till ett jour-apotek och att jag kanske till och med borde sjukskriva mig från jobbet eftersom jag ändå inte kommer att kunna sova nåt inatt och ja allt brister inom mig.
G är som vanligt lugn och säger att det löser sig, han kan stanna på OKQ8 och handla en Nezeril på vägen hem.
Jag hade i min desperation helt förträngt att det var så enkelt! Vad skulle jag göra utan min man, han är bäst!
Tänk att en sådan sak kan göra mig så himla glad, nu kommer jag att sova gott inatt.

I övrigt har det varit fullt upp hela dagen. Jag och barnen var ute hela fm, det tog dryga två timmar att skotta hela uppfarten och gångarna så när det var klart gick vi in och kokade varm choklad.
G var och hämtade ved i tre omgångar så jag staplade in veden i pannrummet medan han hämtade ny och däremellan hann jag och barnen baka pepparkakor till advent fikat.
Vi fikade upp det som fanns kvar i frysen från förra helgens kalasande, tände ljus och gjorde sedan klart all ved.
Nu har vi iaf ved så vi kan hålla oss varma över jul hoppas jag :-)




Det kan hända att jag får skylla mig själv för denna förkylning då jag borde ha vilat men det är lätt att vara efterklok, jag mådde mycket bättre imorse och på dagen än jag gör nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar