onsdag 29 december 2010

Ledig onsdag

Idag har jag varit ledig med barnen :-) de har ju jullov i 1,5 vecka till så nu hinner vi med mycket mys om dagarna.
På fm åkte vi till MVC för kontroll av bebis i magen som mådde jätte bra och det enda som anmärktes på är mitt låga järnvärde.
Jag har ju varit otroligt trött sista veckan och förklaringen finns i järnvärdet som låg på 98 och bör ligga på c:a 115-120 nu..det är tydligen normalt med lågt järn mellan v 20-30 enl bm så förhoppningsvis har det stigit tills nästa besök.
Jag äter idag 2-3 järntabletter om dagen och kroppen klarar inte av att ta till sig mer så det är ingen idé att försöka öka intaget av järn men däremot c-vitamin ska tänka mer på :-)
Barnen var jätte duktiga och fick berätta för bm hur de kände om att få ett syskon, de fick lyssna på hjärtljuden och se när bm tog blodprov samt mätte magen.

När vi var klara hos BM gick vi till centrum så barnen skulle kunna köpa något till sig själva för sina julklappspengar.
Alla tre köpte kläder för sina pengar och sedan gick vi vidare till Mac Donalds där vi åt lunch, lyckan var total för barnen och jag var helt slut efter två timmar i centrum med Nelly springandes överallt ;-)

Vi åkte hem och lekte i snön fram till det var dax för mellis :-)


Resten av eftermiddagen har vi lagt pärlplattor och tittat på Bernard och Bianca som Nelly fick i julklapp.
Nu ska vi göra oss iordning för natten, Gunnar är i stan och träffar vänner så vi ska mysa i soffan till Robin Hood som går på Disneykanalen om en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar