tisdag 26 oktober 2010

Tisdag

Tiden flyger iväg och jag hänger inte riktigt med (som vanligt alltså *s*).
Det är redan tisdag och i morgon är det dax för jobb igen, jag har haft två helt underbara dagar ledigt som försvann fort i vanlig ordning.

Igår var jag och barnen i ishallen och åkte skridskor, fy sjutton vad ont jag hade i fötterna.
Nelly och jag åkte c:a 30 min innan mina fötter verkligen behövde vila *s*
Det var första gången som Nelly åkte och hon var så glad över sina nya skridskor, dock så var det roligare att krypa runt på isen än att stå på fötterna men det är väl så första gångerna.



Idag var det Skogsmulle-dax och barnen var uppe tidigt för att de ville iväg fort :-)
Vi kokade choklad och gjorde smörgåsar till fm mellis i skogen.
Sedan har resten av dagen mestadels bestått av tvätt och städning förutom en avstickare till
 Babyproffsen för att kolla på barnvagn och bilstol.
Vi har ju tyvärr gjort oss av med alla babypryar förutom spjälsängarna som står kvar i förrådet..
Jag fastnade förvånansvärt nog för en Teutonia vagn, jag som alltid har ogillat dem ;-)  men men...den var ganska dyr och maken tycker nog att vi kan nöja oss med en billigare vagn denna gång skulle jag tro.
Fotade magen idag oxå...nu växer den sakta med säkert :-) v 20 nu så halva tiden är avklarad!

 När jag ändå var på Babyproffsen så passade jag på att handla några små plagg oxå :-)


Det ska bli så himlans mysigt med en bebis här hemma igen!
Barnen längtar massor och är så glada när vi pratar om bebisen i magen.
Det är himla skoj eftersom detta är första gången de är stora nog att förstå vad ett syskon och en bebis innebär, de tidigare gångerna var alla så små.


2 kommentarer:

  1. Synd att jag gjort mig av med alla bebiskläder...annars hade jag mer än gärna skickat upp till dig.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Moster blir också alldeles glad när ni pratar om bebisen i magen.. =)

    SvaraRadera