tisdag 12 oktober 2010

Tisdag är Mulle-dag hos oss

Denna tisdag började med 1,5 timmes promenad för att lämna Nova i skolan och sedan Noel och Nelly på Mulle.
Jag gick en extra sväng innan jag gick hem och åt frukost bestående av havregrynsgröt och nykokt äppelmos, gudomligt gott vill jag lova!
Plockade, tvättade och städade lite hemma innan jag däckade i soffan, vet ej varför jag är så förlamande trött nu igen men så är det. Jag skulle kunna sova 2-3 timmar xtra varje dag känns det som, hoppas att det ger sig snart!
Vaknade till vid 13 tiden då jag hann få i mig ett äpple innan träningen och sedan åkte jag iväg och köpte gympaskor till de stora barnen innan de hämtades på skola och hos dagmamman.
Vi tog en tur till affären innan vi kom hem och hjälptes åt att göra lasagne, det tog en liten stund men den blev himlans god med massor av vitlök.
På tal om mat så läste jag ngt otäckt idag  som jag vill dela med mig av ang tex bordsmargarin, nu äter vi tack och lov nästan aldrig margarin men det här kan vara nyttligt att läsa ändå.
http://www.jobbpartiet.se/pdf/Margarintillverkning.PDF

Nu är barnen duschade och sover sedan en dryg timme tillbaka, jag har diskat undan och maken borde komma hem vilken minut som helst då det är fotboll ikväll ;-)
Själv ska jag nog kolla fotbollen i sängen då klockan ringer nästan okristligt tidigt i morgon.

God natt och Sov gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar