lördag 2 oktober 2010

Äntligen helg

Dagen började tidigt idag då kidsen började komma in vid 04 redan och kunde inte riktigt somna om ordentligt. Vi halvsov fram tills kl 06.30 då det var lika bra att ge upp och kliva upp.
Efter frukosten gick jag med Nova hem till hennes kompis och när jag kom hem åkte vi andra och ombesiktade bilen då jag förhalat det in i det längsta (den fick körförbud igår).
Vi handlade lite godis och tacos på vägen hem för att sedan hämta Nova m kompisar så de fick leka hos oss.
Det har lekt jätte bra alla barn hela dagen, det har ju varit helt underbart väder ute :-)  Lördagsgodis och glass på eftermiddagen sedan blev det varma mackor istället för tacos till middag.
Innan vi visste ordet av var klockan 19.30 och dax för oss att cykla hem med Novas bästis och hennes lillasyster.
Nu har vi tänt ljus på borden och en brasa i spisen, barnen hann precis borsta tänderna och skulle bara se 10 min på Tingeling på tv men somnade alla tre på momangen så nu sitter jag här med datorn i knät och tre sovande änglar i soffan.
Just nu njuter jag bara av lugnet, den sprakande brasan och den härliga doften från ljusen!

Imorgon ska här bakas bullar, det är ju kanelbullens dag på måndag och då vill barnen bjuda på bullar till sina kompisar hos dagmamman.
Vi hoppas på fint väder så vi kan gå ut en sväng i skogen på fm och sedan höststäda det sista ute i trädgården.
Vi tänkte vara smarta och klippa gräset idag så uppsamlaren fångar upp alla löv men nu är vår gräsklippare DÖD och visar inga som helst livstecken trots tändstifts byte och service.
Någon som säljer en hel gräsklippare m uppsamlare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar