tisdag 28 september 2010

Första besöket hos tandläkaren

Då är Nellys första besök hos tandläkaren avklarat och de var super duktiga alla tre.
Upp i stolen - gapa som ett lejon - kontroll av alla tänder och sedan beröm och leksak ;-) nu vill de gå dit i morgon igen för att det var så kul *s*
På frågan "Äter ni godis?" så svarade Nova "Mamma säger att vi bara får äta godis på lördagar men pappa är inte lika noga för han älskar godis", är det inte underbart så säg ;-)
Inga problem med någons tänder, vi fick beröm för god tandhälsa och det känns skönt.

Efter tandläkaren tog vi bilen till Ica Maxi för storhandling, barnen ville leka i lekrummet (de har ett bevakat lekrum där barnen får leka medan mamma/pappa handlar) så de fick vara där och jag fick handla själv i godan ro.
Tänk vad mycket man kan lägga märke till och titta på när man inte har barn som springer runt överallt.
Te.x så såg jag en flicka som gissningsvis var mellan 3,5-4,5 år som hade NAPP i affären, är inte det märkligt? Jag kunde inte släppa den tanken riktigt, tänk vad konstigt det skulle vara om Nelly el Noel sprang runt med napp fortfarande.
Ja ja..jag vill inte döma andra föräldrar och deras uppfostran på något sätt men det såg väldigt konstigt ut..
Hem kom vi till slut med fyra kassar mat och varsit cykellås till barnens cyklar så de kan cykla till skola/dagmamman.

Nu är barnen badade och sover sött i sina sängar sedan länge.
Jag borde göra detsamma då det är jobb för mig i morgon men väntar på G som demonterar hela sin bil i garaget.

Sov gott när det är dax!





1 kommentar:

  1. Haha
    Ja de ser verkligen märkligt ut, men är tyvärr rätt vanligt!
    För att inte tala om dem 4-6åringarna som åker vagn! Väldigt vanligt hos oss på jobbet, finner inga ord...
    Stressade och lata föräldrar!

    SvaraRadera