tisdag 28 september 2010

Mina älskade kiddos

I morse gick alla rutiner som en dans :-) barnen sov till kl 06.25 och sedan gick vi upp, år frukost och packade matsäckar med varm choklad och ostsmörgåsar till Noel och Nelly som är på Skogsmulle.
Vi promenerade först till skolan och lämnade Nova och sedan gick vi vidare till Mulleskogen.
Kommer ni ihåg känslan när man som liten fick åka på Mulle? Jag kommer så väl ihåg doften av varm choklad som spred sig i huset innan vi skulle åka och de där hemska gummistövlarna så man MÅSTE ha i skogen ;-) Själva Mulle minns jag inte så mycket av men däremot sångerna och matsäcken *s*
Undrar om våra barn kommer att komma ihåg sådana saker när de blir stora oxå?!

Nelly var så himla duktig igår och gick själv nästan hela vägen till dagmamman (3 km) men imorse ville hon inte alls gå utan skulle bara åka vagn ;-)
Kanske för att vi idag invigde de fodrade stövlarna och fleecefodrade regnstället för säsongen, det blir ju lite klumpigare att gå såklart..
Jag har för första gången använt ett par stödstrumpor och de funkar jätte bra så nu får jag köra på det tills bebisen är ute, har beställt stödstrumpbyxor som jag hoppas är varma och sköna nu till vintern.

Nu skall de snart hämtas igen och då tar jag bilen för vi ska åka vidare till tandläkaren direkt.
Nelly ska på sin första kontroll och de andra på sina årliga kontroller, Nova är så glad över att hon ska få visa sina två "riktiga" tänder som kommit upp efter mjölk-tänderna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar