lördag 23 januari 2010

Morgonmys



Här är en otroligt trött Nelly som vägrade sova middag men senare somnade ståendes mot fotpallen ;-)
Jag känner mig precis så här just nu...orkeslös och bara trött!
Vi har haft några jobbiga nätter då Nelly sovit oroligt och varit ledsen men inatt var det lite bättre så vi håller tummarna för att det vänt nu.
Nu sitter vi allihopa i soffan med filtar och tittar på Barnkanalen, brasan sprakar och det är -12 grader utanför fönstret.
Vi ska strax väcka G och avnjuta en härlig frukost men innan dess uppdaterar jag er lite om vad som hänt de senaste dagarna då jag skäms lite över att jag är så dålig på att blogga.

Jag har fått virus i hörselgången vilket gör att min balans inte riktigt är 100%...det är otroligt påfrestande!
Det har pågått i snart en vecka så jag hoppas att det släpper innan måndag för annars måste jag sjukskriva mig från jobbet och det vore trist då jag klarat mig utan sjukdagar ett helt år :-)

Sedan jag skrev sist så har jag varit på kryssning (förra helgen) med några härliga personligheter från jobbet.
Vi hade jätte kul men det räcker med en kryssning per år för min del *s*
Mentaliteten på båten gör mig illamående men så länge jag har alkohol i kroppen så lyckades jag förtränga det ;-) men jag kände mig så himla gammal och "tantig" dagen efter...
Känslan när jag kom hem till min familj var obeskrivbar, jag har verkligen en underbar familj och jag älskar mitt liv med dem
Ibland har jag känt mig lite kluven då jag inte har samma frihet som några av mina vänner, (alla känner väl så någon gång?) men vid sådana här tillfällen är mitt val av väg glasklar.
Min plats i livet är hemma med dem och ingen annanstans


Jag har varit ledig hela veckan så barnen har varit hemma med mig förutom två dagar då de har åkt skridskor och haft rytmik med dagmamman.
Vi har pysslat, städat, förhoppningsvis blivit smittade med vattkoppor samt hälsat på i Bålsta :-)
Det har visat sig vara en otroligt underbar vecka men jag kan inte berätta allt ännu..det kommer så småningom :-)

I helgen skulle vi ha infunnit oss i Uppsala då fina Pamelas dotter Maja ska döpas ♥ men eftersom Noel är jätte förkyld och jag har mina balans bekymmer så måste vi stanna hemma, det känns jätte tråkigt då vi inte ses så ofta men vi får komma och fira Maja en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar