måndag 4 januari 2010

En underbar dag ♥

Vi har verkligen haft en super mysig dag här hemma idag.
Pyssel och städning har det blivit massor av och alla var nöjda när sängen kallade för våra små.
Nova och Noel frågade varför jag måste jobba, om vi verkligen behöver pengar osv..
De vill att jag alltid ska vara hemma som jag var förut, om vi inte kan flytta tillbaka till Bålsta där jag inte behövde jobba utan kunde vara hemma med dem.
Hur förklarar man för en nybliven 5 åring och en snart 4 åring att föräldrar måste jobba för att få familjen att gå runt..det känns oftast som att de förstår när vi förklarar men idag hade de väldigt många frågor och vill inte alls bo kvar här om jag måste jobba.
Antagligen är det ngn utvecklingsfas (5 års krisen I guess) som gör att de känner så här men det skär verkligen i hjärtat att inte kunna göra dem till viljes och vara hemma jämt. Ibland känns det ju som om det är vad jag oxå vill ;-) hemmafru kanske skulle vara nåt?! eller inte.
Vi får ta vara på våra lediga dagar tillsammans och göra saker som är roliga och som vi mår bra av.

1 kommentar:

  1. Jaa, om man fick bra betalt för att vara hemma skulle jag gärna vara hemmafru!
    Iaf bättre betalt än föräldrapengen. Skulle va najs! Man får fortsätta köpa triss och hoppas på tur =)

    SvaraRadera