tisdag 5 januari 2010

Sovmorgon

Mina älsklingar sov till kl 07.35 i morse så alla vaknade pigga och glada.
Det har varit en ganska orolig natt iofs men beror på att Nelly skall sluta med sin napp nu. Vi bestämde det igår och Nelly hade såklart ändrat sig igen efter 30 min men nu är jag benhård och har utlovat en liten present när hon är avvänjd.
Hon somnade utan problem men har vaknat 4 gånger under natten och gråtit efter sin älskade napp. När Nova och Noel slutade med sina nappar så var det knappt ngt gnäll alls men å andra sidan så var de 1 resp 2 år då så det kanske hade varit bättre om vi börjat tidigare. men men. Nu blir det så här och hon ska klara det :-)

Charlie (kusin) har fått vattkoppor så dagens planer på Ikea ställs in och vi ska åka dit och försöka bli smittade istället ;-)
Vi har provat att smitta Nova och Noel två gånger tidigare utan att lyckas så jag hoppas att alla tre får dem nu så vi är klara.
Dessutom är jag ledig en hel vecka i slutet på januari vilket skulle göra att det är perfekt tajming för vattkoppor då *s*

Nu är det dax för frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar