söndag 13 december 2009

Jippie ett Wii

Idag har jag och tjejerna bakat mest hela dagen. Noel åkte med Gunnar till Barkarby för lite jul-shopping.
Vi har bakat pepparkakor och en saffranskaka - mums!
Jag älskar när det doftar nybakta pepparkakor, det är för mig förknippat med min barndom och framförallt min mormor.

















När Gunnar och Noel kom hem igen så sa Noel att de hade en hemlis med sig till mig vilket gjorde att Gunnar inte kunde hålla masken utan gav mig min julklapp idag - ett Nintendo Wii!









Jag har länge sagt att jag vill ha ett men det blir ju sällan så att jag åker iväg och köper ett.
Vi hade sagt att vi inte skulle köpa presenter till varandra i år då vi ska köpa en ny tv till oss själva istället men nu måste jag ju köpa nåt fint till honom oxå..
Någon som har bra tips på barnspel till Wii?

Nova har kräkts nu på kvällen...hela dagens mat är uppe igen :-(
Hon är inte helt riktig i magen för hon kräks upp maten och sedan är allt som vanligt dvs ingen magsjuka utan mer som om hon är känslig mot nåt.
Detta är andra gången på 2 veckor som detta händer och den enda gemensamma nämnaren för dessa dagar är pizza, mjölk och ost.
Mjölk och ost äter vi varje dag så de räknar jag bort, då är bara pizzan kvar och det är för långsökt då den ena var hemlagad och den andra köpt,
Jag hade en tanke på gluten men enl bvc så ska de svullna upp över magen och det gör hon absolut inte...jag ska ta och ringa igen för att se om vi kan få en tid.

Nu är det dax att försöka sova några timmar. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar