måndag 14 december 2009

Härliga måndag

Idag vaknade jag ensam i sängen för första gången på evigheter...alla barn sov i sina sängar och Gunnar var redan på väg till jobbet.
Nova mår bra och har inte kräkts mer sedan igår kväll så det är ju något som hennes mage är känslig emot, frågan är bara vad?
Hon är hemma med mig idag eftersom jag är ledig så vi ska baka lite till och sedan gå ut i SNÖN :-D ja ni läste rätt. Sthlm har fått lite snö *s*
Vi får se vad vi ska hitta på med den...kanske vi kan skrapa ihop en snölyckta?!

Just nu sitter jag och läser på div bloggar och nyhetssidor, jag blir så frustrerad över att så många människor inte har förmågan att sätta andra människor före sig själva ibland.
Är det alltid så att man måste rädda sitt eget skinn först?
Rent spontant så har jag inget till övers för dessa människor där allt kretsar kring de själva, ofta är de för mig tragiska bittra människor som har svårt att se något positivt i livet.
Jag skulle så gärna vilja hjälpa dem till ett liv där de kan trivas med sig själva och se allt positivt som händer omkring dem.
Jag har tur som har så många fina vänner omkring mig som möter livet med ett leende och kan få mig att göra detsamma.

Ta hand om varandra och låt era vänner veta att de är älskade och behövda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar