lördag 12 december 2009

En underbar lördag

Veckan som gått har flugit förbi och jag har mest försökt hänga med själv.
Jag fick rediga skavsår av min promenad i början på veckan, tyvärr så utvecklade jag en inflammation på min ena hälsena pga att den överbelastats dvs ingen mer träning denna vecka.
I onsdags jobbade jag halvdag för att barnen hade luciatåg med dagmammorna på em, de var så himla duktiga och tom Nelly stod kvar i tåget och hängde med på alla sångerna.







Torsdag var det jobb hela dagen och i fredags passade jag på att julpynta här hemma trots att jag egentligen är traditionsbunden och inte tar fram en enda tomte innan den 23:e december(jag kände att jag behövde hjälp att få julstämningen att infinna sig pga avsaknad snö).
Nu är det iaf juligt och fint i nästan hela huset.


















Jag hann med att göra en pepparkaksdeg oxå så i morgon ska jag och barnen baka pepparkakor.
Idag har vi bakat lussekatter, banankaka och en saffranskaka och allt blev super gott :-)
På em åkte jag och barnen till Ikea för att handla lite småsaker och kom faktiskt hem med det jag skulle ha och inget mer för engångsskull *s*.

Under dagen har jag oxå pysslat lite med årets julkort och som vanligt har jag gjort flera olika och jag kan inte bestämma mig för vilket vi ska använda.
Jag kommer att publicera julkortet/julkorten här så småningom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar