tisdag 17 november 2009

Trött som attan är jag idag!

Det blev en sen kväll för mig igår då Nelly vaknade kl 23 med en hemsk krupp och ingen röst :-(
Det var bara att klä på oss och gå ut i friska luften för att det värsta skulle släppa...
Vi gick runt, runt och när det blivit bättre gick vi tillbaka in för att efter 30 min gå ut igen då det snabbt blev sämre.
Sista vändan ute var vid mellan kl 02:45-03:10 och det är verkligen inte kul att gå runt i kvarteret med barnvagn mitt i natten..ännu mindre kul när man vet att väckarklockan ringer om tre timmar.

Hur som helst så somnade Nelly till slut och hon kunde andas bra men fick för säkerhetsskull sitta upp och sova.
Jag försökte sova de dryga tre timmar jag hade på mig innan klockan skulle ringa och lyckades ganska bra med det...jag lyckades tom försova mig så det blev en riktig rivstart på morgonen.
Jag vaknade kl 06:20 och drabbades av en smärre panik känsla i bröstet - SKYNDA!!!
När klockan var 06:58 var jag ombytt och klar i bevakningscentralen så jag är ganska nöjd med min morgon iaf även om det hade varit skönt att slippa stressa.

Dagen på jobbet har varit lugn, det har varit ett lagom tempo för en tröttmössa som jag :-)

Nu har vi suttit och letat efter en "andra bil" på nätet men vet inte riktigt vad vi vill ha :-)
Det står just nu mellan Renault Scenic, Citroen Picasso eller Ford Focus.
Kriterierna är att den inte får vara äldre än 2002, ska ha rullat under 9000 mil och inte dra mer än 0,8 i blandad körning :-) sen ska den ju helst inte kosta skjortan heller *s*
Någon som har fler förslag så är ni välkomna att lägga dem här!

Vi kommer snart att ha en Volvoo V40 till salu oxå om någon är sugen *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar