söndag 15 mars 2009

Det går att tänka sig lycklig genom att låta bli att tänka sig olycklig

Det är tumult inne i min kropp idag, en dragkamp utan dess like. Hjärnan är trött men kroppen är pigg och rastlös.
Funderade en stund på att träna efter jobbet men det är bättre att låta kroppen vila en dag till, jag vill ju inte bli sjuk igen.

Jag längtar efter våren, jag vill känna lukten av blöt asfalt och höra fåglarna kvittra i vårsolen.
Vårjackan vill komma fram ur den mörka garderoben och ersätta min varma,mjuka tröja och tjocka dunjacka.

Idag har jag känt mig riktigt dum, jag gillar inte alls när jag framstår som totalt k o r k a d och idag kändes det verkligen så.
Jag vet att jag inte är korkad men idag fick jag mig en tankeställare.

Här låten som räddar min dag (om jag räknar dem jag själv valt att lyssna på)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar