lördag 23 april 2011

Påskharen?

GLAD PÅSK 
på er mina kära vänner!


Idag är det självaste påskafton och då vet ju alla att påskharen kommer på besök men eftersom jag själv är uppväxt utan påskhare så undrar jag lite vem denne mystiske hare är??!
När jag var liten så fick vi alla varsit påskägg som väntade på tallriken när det var dax för påskmaten och sedan fick vi äta upp dem efter maten..så detta med påskharen är ngt helt nytt för mig.
Nu hade ju påskharen varit på besök i skolan och hos dagmamman så jag ska hjälpa honom lite på traven och lägga ut barnens ägg i trädgården nu medan de är med Gunnar och handlar ;-) men jag undrar ändå, vem är påskharen och varför kommer haren med äggen??

1 kommentar:

  1. Hoppas du får ett svar av någon som man kan läsa här för jag undrar detsamma! Är inte heller uppväxt med påskharen så jag har ingen aning utan gör bara som ska utana tt veta varför ;-) Glad Påsk! Kram

    SvaraRadera