fredag 29 april 2011

En härlig fredag!

Det här har varit en riktigt trevlig och mysig fredag!
I morse gick vi en lång promenad (Noel cyklade) och den avslutades med att gå förbi skolan och hämta Nova.
När vi kom hem så åt vi lunch ute på altanen och njöt av det fina vädret, tro det eller ej men Neo har sovit nästintill hela dagen (förvisso mest i sjalen) och varit nöjd och glad däremellan.
När barnen lekte och cyklade ute så passade jag på att dammsuga av här inne och tvätta upp all tvätt samt hänga ut den så nu är städningen inför helgen klar :-)
Gunnar kom hem en snabbis vid 14 tiden då han skulle byta om och åka till golfbanan, han hade köpt med sig glass så vi åt varsin glass innan han åkte vidare.
Eftersom Nova behöver en större cykel så kollade jag lite snabbt på blocket och hittade ett riktigt fynd som dessutom fanns i Huddinge ;-) 1 timme senare stod hennes nya cykel på vår uppfart *s*
Det är lite småfix på cykeln som skall fixas så som ett nytt stöd och en ny cykelkorg men när det är fixat och cykeln är smörjd så blir den perfekt.

Nu på kvällen skulle vi göra pizza men de planerna ändrades snabbt då Novas kompis Alicia ringde och eftersom jag lovat att de skulle få leka så skjutsade vi dit henne även om det bara blev lek i 1,5 timme.
Klockan var då redan för mycket för att vi både skulle hinna göra pizza och äta den så vi ändrade planerna och åkte till Mc Donaldsoch åt middag istället sedan hämtade vi upp Nova när vi var klara :-)

Nu har vi haft fredagsmys i soffan och alla barn somnade utmattade efter en härlig dag!
Gunnar ringde nyss och skulle hämta mat från Grekiska kolgrillen till oss på hemvägen så det blir en riktigt sen middag men eftersom jag varit duktig och klarat mig utan godis i en hel vecka så är jag värd det *s*
Jag är egentligen hur trött som helst men ska äta och kolla på BB innan det är sovdax!

1 kommentar:

  1. Oj en vecka, då är du absolut värd go mat, va duktig du är :)

    SvaraRadera