tisdag 29 mars 2011

Vilken dag :-)


Nu sover alla barnen och jag dricker jordgubbsaft och äter kanelbulle *s* sådant får man göra även om man inte är gravid ibland ;-)
Maria kom på besök på em så jag tog med mig Nelly och Neo på promenad till Stuvsta C för att möta upp henne, det var skönt att komma ut lite då vi varit inne hela dagen.
Givetvis var alla barn på sina bästa humör och gjorde allt för att få uppmärksamhet under hennes visit ;-) det är inte alltid så lätt att få ett litet syskon som tar all uppmärksamhet.
Maria hade med sig en present till de stora barnen oxå så de fick boken "Jag vill också ha ett syskon", vi började läsa den nu när de skulle sova och de gillar den. (Tack Maria!)
Neo fick en fin body med ånglok på så den ska vi prova i morgon :-)

Nelly har varit pigg om än lite snorig idag men hon får följa med Noel till dagmamman på fm i morgon då hon så gärna vill dit och berätta om lillebror.


Nu till ngt annat kul eller kul för mig iaf!
När vi kom hem från BB så lovade jag mig själv att bara väga mig en gång i veckan för att jag inte ska bli besatt av att gå ner i vikt för fort efter förlossningen.
Besatt och besatt men ja för att ha en avslappnad inställning till att komma ner på ursprungsvikten.
Jag vägde mig när vi kom hem från BB och var då ganska besviken men idag var det dags igen så efter duschen klev jag upp på vågen som visade att jag bara har 5,6 kg kvar av graviditetskilona, JIPPIE!
Det finns hopp om att komma i mina vanliga byxor innan sommaren :-) Samma löfte som med vägningen gäller även för att prova byxor...jag kan ha många av mina vanliga toppar men inte ett enda av alla mina par byxor går att knäppa ännu så jag fortsätter med mammabyxorna ett tag till.
Jag har varit lite orolig för att det ska ta lång tid denna gång då jag skulle vilja kunna komma i en snygg klänning när min vän gifter sig i juli men detta ska nog inte vara några problem.
Dessutom är jag minst lika lycklig över att magen går tillbaka så fint även efter fjärde barnet och att jag sluppit fler bristningar även om det nu efter förlossningen dykt upp en liten "hormon-rand" på magen.

Här är en bild på magen dagen innan Neo är född

 och här är en bild som är tagen idag dvs 8 dagar senare


1 kommentar:

  1. Men jisses.. skojar du.. snacka om bra mage till att dra ihop sig, du är ju jätte fin redan!
    Du kommer fixa det där med vikten galant, på våren är det ju lättare att röra på sig, hur mycke gick du upp totalt?

    Skönt att Nelly mår bättre, förstår att hon vill till dagmamman och berätta om lille godingen :)

    Kul att ni orkar hitta på massa saker, jag vill också!

    <3

    SvaraRadera