fredag 25 mars 2011

En liten klagosång så här mitt i babylyckan :-)



Nu på eftermiddagen så blev Nelly hängig, hon som klarat sig så himla bra från influensan och de andras förkylning.
Nu hade hon helt plötsligt feber och klagade över sitt öra som gör ont, stackarn :-(
Hon kunde knappt äta middag för hon bara grät och hade ont trots nässpray och alvedon, sedan har hon suttit i soffan och varit ledsen om vartannat hela kvällen så vi får se hur länge hon sover nu innan hon vaknar igen.
Det är så synd att det hela tiden är någon som är sjuk här hemma men det är väl så denna tiden på året förstås.

I övrigt har dagen flutit förbi med lite pyssel och städning som sig bör när halva familjen är hängig.
Nova och Gunnar åkte för att handla present till Novas bästis som har disco i morgon kväll så de fick en stund för sig själva och det var hon så glad över.
Neo och jag sov middag en stund vilket var välbehövligt då mina nätter inte är ultimata just nu när det kommer till sömn.
 
Nätterna känns otroligt långa när överproduktionen är ett faktum även denna gång med feber, stenhårda och ordentligt ömma/onda bröst som inte går att nudda utan att jag får nära till gråt. Neo vill äta hela tiden men till en början får han inte tag pga spänningarna och sedan somnar han innan han hinner tömma bröstet eftersom det finns så mycket mjölk vilket i sig orsakar både stockningar och ev infektion om jag inte pumpar ut resterande mjölk.
Det har varit likadant med de andra kidsen men man glömmer fort bort de jobbiga sakerna med att få barn ;-)
Inatt blir ytterligare en natt med lite sömn, mycket amning och pumpning men förhoppningsvis är det mycket bättre redan i morgon em/kväll.
Jag har kontaktat Modersmjölkcentralen idag och de ska återkomma för provtagning innan jag kan få lämna mjölk hos dem, det är ju toppen om mitt överskott kan hjälpa någon annan :-)


Så nu ska jag inte klaga mer för jag har faktiskt en underbart fin familj trots sjuka barn och tuttbekymmer ;-) de är värda alla krämpor i världen <3

1 kommentar:

  1. Det är helt okej och klaga ibland men det är härligt och läsa att du ändå är positiv :)
    Duktig du är som bakat och grejat!
    Hoppas barn och tuttar mår bättre snart!

    SvaraRadera