tisdag 22 februari 2011

Livrädd

Idag är det en god morgon :-) jag är helt ensam hemma i detta tysta och tomma hus ett par timmar då alla barnen är friska och i skolan/hos dagmamman.
Det är en märklig känsla när det helt plötsligt är helt knäpptyst, det har varit livat här hemma senaste två veckorna så jag hade nästan glömt hur det känns att vara ensam hemma.
Då jag sov otroligt dåligt inatt så borde jag försöka sova en stund för att överleva eftermiddagen men det känns ju som det vore slöseri med tid ;-)
Tid är något som inte växer på träd så jag borde passa på att göra massa nytta istället nu när jag kan ta tag i saker i min egen takt...

På tal om ngt helt annat så har jag tänkt mycket på detta med RS virus senaste veckan.
Jag har inte varit så särskilt rädd för det tidigare men nu är det så himlans många som vi känner som fått det så jag har blivit livrädd för detta virus.
Jag vill absolut inte att bebisen ska få det och såklart inte de stora kidsen heller även om de antagligen skulle klara det mycket bättre.
Som det känns nu så vill jag isolera barnen med mig fram tills bebisen kommer och sedan hålla dem inomhus tills mitten på april ;-)
Ja usch och fy, vi kan inte göra mer än hålla god hygien och hålla tummarna för det bästa.

På tal om förskola, är det någon som vet hur det funkar i Huddinge med förskola när man är föräldraledig?
Det jag eg undrar är om Noel och Nelly får gå hos dagmamman även under skolloven?
Jag tror inte att de får det men dagmamman hade ingen aning så jag måste forska lite i det under dagen.

3 kommentarer:

  1. Åh den känslan känner jag igen. Jag är precis livrädd för RS viruset. Ingen som är förkyld får komma hit och vi besöker inga stormarknader o.d. Vad mer kan man göra än att ha god hygien... usch.. vill bara att våren ska komma nu så man slipper detta.

    SvaraRadera
  2. Har inte hört om den spridningen här omkring av Rs viruset men är ju väl medveten om att det är "högsäsong" för det nu och jag har alltid varit rädd för det. När Lova var liten som är född i januari så åkte vi och handlade osv själva och den andra var hemma med henne så hon var nästan 3 månader innan vi hade med henne i en affär första gången :-) Nojjigt kanske men då var det RS virus överallt nästan och många små bebisar som blev oordentlgit sjuka så vi försökte gra det vi kunde. Så ur den synvinkeln så är det ju bättre om vi går över tiden lite faktiskt... Såg du mitt svar ang mattan förresten? Kram

    SvaraRadera
  3. Du är inte ensam om dom tankarna, jag har också börjat fundera mycket på det.. Texas lyckas ju dra på sig allt känns det som och han ska ju vara hemma hos mig på heltid så tankarna snurrar men samtidigt vill jag inte va hur nojjig som helst heller..
    Hoppas våren kommer fort så att det blir mildare.
    Hoppas du får sova ordentligt i natt!
    Kram

    SvaraRadera