onsdag 9 februari 2011

Funderar vidare

Vad skönt att fler reagerat över det jag tog upp i mitt förra inlägg så jag fick bli bekräftad i mina funderingar ;-)

Jag var själv en osäker tonåring och hade då ett otroligt stort bekräftelsebehov.
Levde länge med dålig självkänsla men med en stor portion självförtroende, det tog ett tag innan jag kom till insikt med detta men den dagen kommer jag aldrig att glömma.
Nu är jag bättre på att bekräfta mig själv och har ofta bättre självkänsla än självförtroende, något som jag hoppas kunna föra över till mina barn så att de kan växa upp och känna sig trygga i sig själva.
Visst blir jag stolt över saker jag gör och vill ha bekräftelse ibland men den söker jag inte via sociala medier utan från min familj eller vänner.

Ja ja...nog pratat om detta innan jag snurrar in mig för mycket i mina resonemang!

Jag har kollat på 5:an där de visade Livet på BB :-)
Nu längtar jag om möjligt ännu mer efter förlossningen och att få träffa den lilla bebis som bökar runt i min mage.
Eftersom jag sov på dagen så är jag inte alls särskilt trött nu men jag ska ändå krypa ner i sängen och de om det visas något bra på tv.

God natt och sov gott när det är dax :-)

3 kommentarer:

  1. Om det stör dig så är det väl bara att låta bli att läsa just dom bloggarna då?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Läs det förra inlägget först ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja Anna läs det förra inlägget först :-)

    SvaraRadera