torsdag 20 januari 2011

Mamma, pappa och storasyster

Nu har vi precis ätit pannkakor med hjortronsylt och det var lika gott som väntat :-) helt underbart!
Jag är så inponerad av Nelly som lärt sig skära maten och klarade av att skära pannkakorna själv, men så blir det väl när man har äldre syskon och vill kunna allt som de kan.

Nu har jag bosatt mig med datorn i soffan en stund och barnen leker mamma, pappa och storasyster vilket går ut på att Nova, Noel och Novas kompis Olivia är en familj som tar hand om en bebis (Nelly).

Jag har tyckt mig känna lukten av kattkiss ända sedan vi kom hem men inte hittat någonstans där det kommer ifrån..
Piri har aldrig någonsin kissat inne men jag kunde inte slå bort tanken på att det faktiskt luktade lite här och var i huset.
NU efter 3 timmar så inser jag att Olivias täckbyxor fullkomligt stinker kattkiss så jag frågade dem vart de varit och lekt någonstans i skolan,  då berättar hon att de har ett litet berg med en iskana som luktar likadant som byxorna.
Usch och fy...hennes byxor slängde vi i tvätten tillsammans med Novas overall som även den luktade lite suspekt!
Hur kommer man till rätta med sådant måntro?  Nu hoppas jag att de varnar de andra barnen och fröknarna i morgon så inga fler barn måste gå runt och stinka kattkiss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar