fredag 21 januari 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig..

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig ;-)
Noel och Nelly är ju lediga på fredagar så vi låg kvar i sängen och tittade på Bolibompa när G skjutsade Nova till skolan innan jobbet.
Vi låg kvar i sängen ända till kl 08.20 vilket var skönt :-) 

Tanken var att vi efter frukosten skulle börja med lekrummet som skall målas om helt, det är i dagsläget beige och limegrönt med furu innertak men det ska bli vitt och ljusgrått när det är klart :-)
Jag skulle kvistlacka taket och barnen skulle städa ut sina leksaker men jag kom knappt upp på stegen förren stjärnorna började uppenbara sig så det var bara att kliva ner och planera om.
Jag har ju lågt blodtryck oxå som jag antar är boven i dramat, jag ser ofta stjärnor men det kändes inte lika kul att göra det 1,5 m upp på en stege.

Vi åkte till Willys och handlade istället :-)
Barnen hjälptes åt att hjälpa mig så det gick förvånansvärt snabbt och de fick som belöning åka i leksaksbilen som står vid entrén. En sådan där bil där man stoppar i en tia och så rör den sig lite och spelar en sång, tydligen väldigt kul iaf ;-)

Nu har vi ätit pannkakor från gårdagen till lunch och ska strax gå och hämta Nova i skolan, jag tänkte ge mig på en promenad dit så får vi se hur bäckenet mår ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar