söndag 30 januari 2011

Denna gång är det magsjuka :-(


Vi åkte iväg en sväng på eftermiddagen, jag och barnen.
Först förbi Babyland i Kungenskurva för att hämta hjul till barnvagnen och sedan till stan för att möta upp Angelica och köpa deras babyskydd.
Allt gick bra förutom att jag var lite sen till stan men vi hann möta Angelica en snabbis :-)

På vägen hem när vi precis passerat centralbron så kräktes Noel en ordentlig kaskadspya i hela baksätet :-( Nelly och Nova sov så de märkte inget men stackars lilla Noel.
Han var så ledsen och ynklig, givetvis hade jag bara näsdukar och det var som ingen idé att ta honom ur bilen heller så vi torkade det värsta med näsdukar och så skyndade vi hemåt.
Då han är åksjuk ibland så är det svårt att veta vad som är vad man nu när han skulle sova så kräktes han igen så nu är det konstaterat magsjuka.
Han ligger nu nedbäddad i vår säng och sover som bara ett barn kan, jag hoppas att det räcker så här och inte blir värre.
Vi håller tummar och tår för att vi andra klarar oss även om jag inte hyser så stort hopp om det ;-)

Det blir iaf en mysdag hemma med alla barn i morgon oxå <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar