torsdag 16 december 2010

Det kan bara bli bättre!




I morse vaknade jag när Nelly kom in kl 03.30 och tyckte det var hemskt kallt..
När jag går upp för att se varför det är så kallt så upptäcker jag att det är strömlöst i hela huset förutom i barnens lekrum där ljusstakarna lyser fortfarande.
Jag hämtade ficklampan och kollade i säkringsskåpet här uppe men ingen säkring har löst ut..
Eftersom kyl/frys inte heller fungerar väcker jag G som får gå ner och titta i det andra skåpet i källaren och jag tänder en brasa och ljus under tiden.
Han hittade två av tre utlösta huvudsäkringar som löste så snart vi bytte till nya säkringar.
Efter två resor till OKq8 för att köpa säkringar så insåg vi att Bergvärmepumpen är boven i dramat så efter att ha brutit strömmen till den funkade allt annat perfekt.

För att göra en lång historia kortare så visade det sig att vi måste byta kompressor, pump och ventiler som kommer att kosta skjortan minst sagt!
Jäkla skräp morgon.

Ser fram emot kvällen då jag ska ut och äta grekiskt med Nilsson :-)


- uppdaterat via min iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar