lördag 27 november 2010

Kalas, pepparkakor och tapetsring

Idag började dagen bra med att jag fick sovmorgon till kl 07.30 eftersom Noel och Nova själva bänkat sig framför tv´n en timme innan de väckte mig.
Gunnar fick en längre sovmorgon eftersom han är krasslig och bettydligt tröttare än sin fru på morgonen ;-)
Nu har vi alla ätit frukost och jag har försökt mig på att få till bilder till årets julkort men det är verkligen inte lätt att få med alla barnen på en och samma bild utan att någon blir sur, gråter eller blir arg.
Jag får kanske tänka om och skicka iväg en bild på katten istället om barnen inte vill vara med på bild.

Idag är det födelsedagskalas för barnens kusin Frida som fyller 5 år :-) det ska bli mysigt att få kalasa lite igen, det var ju en hel vecka sedan sist!
Innan vi beger oss dit ska vi baka lite pepparkakor tills imorgon och ikväll ska vi se om vi kan få upp tapet på ytterligare en vägg i vardagsrummet.
Tänk att renovering kan ta sådan tid...vi började riva i vardagsrummet för c:a 6 veckor sedan och ännu är bara halva vardagsrummet tapetserat och vi har inte satt in något innertak.
Ja ja...i morgon ska vi iaf kolla efter en ny soffa som förhoppningsvis kan placeras i ett färdigt vardagsrum innan jul :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar