torsdag 7 oktober 2010

Första hjärtljuden

Idag var det första bm besöket sedan inskrivningen i augusti.
Lågt blodtryck fortfarande vilket förklarar mina fina stjärnor som jag ser allt som oftast ;-) blodvärdet har börjat sjunka så en järntablett varannan dag var att rekommendera tills nästa besök.
Sist men inte minst så fick jag ju höra hjärtljuden (som låg på 145), det är helt underbart att få ligga ner och lyssna på de galopperande hjärtljuden.
Även om jag sett hjärtat slå på UL så är det oslagbart att få höra det slå i den lilla högtalaren, det bor verkligen en liten bebis i min mage!

3 kommentarer:

  1. Tjej säger väl skrönan om hjärtljuden ligger över 140 ?!
    Alla våra kiddos har haft "höga" siffror så jag tror inte riktigt på skrönan även om jag i detta fall faktiskt tror det blir en dotter :-)

    SvaraRadera
  2. Å va mysigt! Nä hjärtljuden har ju o göra me om de är aktiva i magen eller inte. Alla mina har haft höga..tjaa eller Liam hade nån gång 135slag/min. ;-)

    SvaraRadera