onsdag 8 september 2010

Stressiga mornar.

Innan Nova började skolan hade vi alltid mys på morgonen och hade ingen egentlig tid att passa. Dagmamman visste att vi kom sent och vi kunde ligga kvar i sängen och se morgontv samt avnjuta frukost i lugn och ro.
Nu när Nova ska till skolan så måste vi ställa klockan för att hinna med allt. Skolan börjar klockan åtta och dit vill vi ju inte komma sent.
Det blir oftast så att morgonen börjar lungt men det blir alltid stress precis innan vi ska åka.

Idag har vi provat en ny rutin med framlagda kläder och frukost i vardagsrummet och det ser faktiskt ut som om vi hinner idag utan stress :-)
Kanske mina morgonbekymmer är lösta nu?! (även om jag inte gillar frukosten i vardagsrummet..)

3 kommentarer:

  1. Eller så kanske du ska skippa Fejjan mitt i allt stoj hahahaha

    SvaraRadera
  2. Där hänger jag bara när jag har tid över ;-) som i morse när allt gick enl planerna *s*

    SvaraRadera
  3. Att lägga fram kläderna dagen innan är att rekomendera. Fick oxå tänka om för 3år sedan.. Men man gittar "sin" lösning! (för att slippa stressen, för de é aldrig skoj)

    SvaraRadera