lördag 6 februari 2010

Falun

Sitter hemma hos syster och njuter av lugnet.
Jag har precis kommit hit efter att ha varit nere i centrum med bästaste Annelie och hennes klimpar.
Tänk att varje gång jag träffar dem känns det som om jag vill flytta hem igen, det är så tråkigt att bo så långt ifrån dem man älskar så mycket.
Givetvis gäller detta även min familj men med dem är det skillnad på något sätt.. Jag missar så mycket av Melwin och Milos uppväxt när vi inte ses så ofta. Ja ja..det är inget att göra åt mer än att ses oftare, det är ju ändå inte allt för långt att åka :-)

Igår var en stressig dag. Jag hann lämna barnen hos G på jobbet vid 14.30 och sedan fick jag göra div stopp på vägen för att tex köpa kaffe, bananer och såklart tanka (sådana viktiga saker som man måste när man ska sitta i bilen längre än en timme).
Sedan åkte jag direkt till Borlänge med ett stopp för ett "nöd toalettbesök" i en snödriva utanför Sala där jag lyckades visa mig utan byxor för nästan alla som passerade men jag var tvungen (man vill ju inte kissa på sig i bilen).
Kom till Borlänge på utsatt tid dvs kl 18 vilket även var samma tid som Stefan skulle sluta jobba men han var inte klar när jag kom så jag fick fördriva tiden med lite shopping på HM och Gina vilket resulterade i några basplagg inför våren.
Det verkar bli en härlig vår klädmässigt när jag tittar i affärerna, jag som annars inte är så fashion kanske hänger med lite i modet i vår/sommar.
När Stefan och jag väl kom ifrån Kupolen var klockan 19 och jag skulle ha varit hemma hos mamma för 30 min sedan...
När jag väl kom till mamma hann jag bara middag lite snabbt för sedan hade vi bokat bowling kl 21 och fick stressa vidare dit.
Jag var urusel på bowling. Bowling brukar annars vara nåt jag är ganska bra på men tydligen så har jag helt tappat stinget :-( det är dax att börja bowla mer helt enkelt!
Efter bowlingen blev det en sväng på stan som resulterade i en halvdrucken öl och en kebabrulle, mycket gott.
Klockan hade blivit över 24 när vi kom hem och efter en stunds tv-tittande somnade jag gott i systers soffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar