onsdag 16 december 2009

Effektivitet

Idag har jag hunnit med massor med bra saker.
Vi tog det lungt i morse, jag skruvade ihop Noels snowracer som legat i kartongen sedan julafton förra året då det aldrig blivit tillfälle att ta upp den förrens idag då de fick ha med sig dem till dagmamman.
Givetvis så saknades en del och vi har inget kvitto kvar då den var en julklapp från förra året..Noel blev i eld och lågor när han inte kunde ha med sig sin snowracer men till slut så förstod han varför det inte gick.
Barnen lämnade jag kl 10 och jag åkte sedan till Kungenskurva för att inhandla de sista julklapparna.
Jag trodde i mitt enfald att det skulle lungt i affärerna på en onsdag fm men alla parkeringar var fulla och det var långa köer överallt.
De viktigaste presenterna till barnen (leksaks laptoparna) var slut och kommer inte in förens i början på mars 2010 så nu måste jag hitta på något annat som de blir lika glada över. men vad?
Jag började på Toys r us och hittade mycket kul som barnen ska få :-) jag frågade även efter reservdelen till Noels snowracer och hade sån tur att jag fick den gratis då de hade två sådana till övers.
Sedan fortsatte jag runt i olika affärer för att sedan avsluta med ett besök på Jula för att köpa en snösläde så vi kan skotta uppfarten.
Vi slängde de gamla spadarna vid flytten då de var trasiga men har inte köpt några nya förrens idag. Jag släpade ut en stor spade samr en snösläde i två delar och folk trodde nog att jag var knäpp, det var ganska många som vände sig om när jag släpade ut allt till bilen.
Bilen för dagen var vår Renault så det blev lite trångt i bilen men det gick precis att få plats med allt.
Jag började köra hemåt igen när jag upptäckte att spolarvätskan var slut, jag störde mig på att bilen uppenbarligen saknar varningslampa för sådant och åkte in på Statoil för att fylla på.
När jag häller i ny spolarvätska så märker jag att det inte alls var tomt utan att den frusit....aaaaa! Jag antar att de som hade bilen innan måste ha kört med vatten under sommaren för fryst var det iaf så nu finns inget att göra förens i helgen då jag kan få in bilen i garaget och tina upp den.
Efter att äntligen ha kommit hem så tog jag tag i att skotta hela uppfarten samt den härliga snövall som plogbilen plogat upp vid vägen.
Det tog mig drygt 50 min och ja, jag kommer att ha träningsvärk i morgon.. Nästa gång det är dax att skotta skall snösläden monteras ihop och användas.
Nu var det snart dax att hämta hem kidsen från dagmamman så jag skyndade in och tinade upp med en kopp kaffe för att sedan stressa in på Coop och handla och sedan hämta tre trötta och rödmosiga barn.

Ja sedan har vi ätit middag och tittat på julkalendern, myst i soffan innan alla tre somnade i tät följd :-)
Nu har G somnat här bredvid mig så jag ska väcka honom och krypa i säng....jag är så himla trött och frusen.
Vi har eldat sedan vi kom hem innan kl 16 och jag fryser fortfarande.....brrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar