torsdag 17 december 2009

Snö i mängder...


Så här såg det ut när jag tittade ut genom vårt köksfönster i morse...så himla mycket snö hade vi helt plötsligt och det fortsatte tok-snöa hela dagen så nu har vi nog en halvmeter snö snart :-)

Jag fotade vår altan för att visa en vän hur mycket snö som kom i natt då vi skottade altanen igår så syns det väldigt bra på tex bordet el grillen hur mycket snö vi hade idag på em.


Jag älskar snö så detta är perfekt så länge det är minusgrader :-) barnen är såklart super lyckliga oxå.

Idag hann jag inte med så mycket mer än att skotta gården och fixa klart julkorten medans barnen var hos dagmamman.
Det var mycket jag skulle hinna så som tvätt och städning men det får vänta tills i morgon kväll :-)

Det ringde en sköterska från Karolinska i Huddinge idag så jag har fått en tid där i mitten på januari för en ny donation, det ska bli super kul!


Nu ska jag ta en varm dusch för jag fryser som sjutton...jag har eldat hela dagen men vi har ändå bara 18 grader inne så någonting i värmesystemet är knas :-(
Borde nog ringa hit någon efter helgen.

3 kommentarer:

  1. Hej Mia! Brukar Läsa din blogg lite då o då.. Vilket fint hus ni har! Kul o se bild på det! O får man fråga vad det e du donerar egetligen?? :-)

    Mvh//Jensine

    SvaraRadera
  2. Alltså bilden är på våra grannars hus mitt emot :-)jag fotade genom köksfönstret. Vi bor i ett gammalt hus byggt 1938 *s* som förvisso oxå är fint men inte lika fräscht som deras nybyggda.
    Jag donerar ägg till behövande par...de har precis fått hit mina journaler från UAS så i januari kör vi igång här. Det är en så liten grej för mig men så himla stor för någon annan :-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha okej! Men då är det dags att du fotar ert hus också, så man får se det! Nyfiken ju! ;-)

    Jaså! Det har jag också tänkt på..eftersom jag förmodligen släpper iväg en jäkla massa..o kan man hjälpa andra så varför inte?
    Men det blir inga gener alls från dig då..när det bara är ägget det handlar om menar jag? Dum fråga kanske.. hahaha.

    SvaraRadera