torsdag 12 november 2009

Sjukstuga

Jag vaknade klockan 02.40 av att Nova stod bredvid sängen och var ledsen.
När hon kröp in under täcket så kände jag hur varm hela hennes lilla kropp var kokhet och efter att ha tagit temp så var det bara att konstatera att det var hennes tur att bli sjuk nu.
39,8 graders feber och ont i kroppen kan ju inte vara så mycket annat än influensa kanske men vi får se hur det utvecklas när hon vaknar.

Själv är jag genom förkyld igen..huvudvärk, snor och halsont men jag känner mig förvånansvärt pigg trots det.
Efter panodil och nässpray så känns det som om jag orkar med denna dag på jobbet, i morgon och i helgen är jag ledig så jag får vila upp mig då.

Vi skulle ha åkt till Dalarna i morgon men jag ska ringa till Annelie idag och lämna lägesrapport, vi får se om de är pigga så vi kan åka upp mellan lörd-sönd istället.

Nej nu är det hög tid att gå ut till bilen som ska ta mig till jobbet.

Ha en bra dag allihopa ♥

2 kommentarer:

  1. Men usch att ni är så sjuka trots att ni tagit vaccin! Va trist! Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni alla kryar på er.
    Synd att ni kanske inte kommer upp för då hinner vi ju inte ses men vi får ta igen det sen när jag har kommit hem igen.

    KRAM

    SvaraRadera