torsdag 5 november 2009

Förbjudna tankar, eller?

Jag kan inte låta bli att känna någon form av motbjudande känsla till dem som väljer bort vaccinering för sitt eget ego.
Rädd för biverkningar av vaccinet men att de och deras barn lätt klarar en influensa, för den är ju inte så farlig som alla säger.
Hur svårt kan det vara att tänka ett steg längre????
Jag kan inte rå för det men jag önskar nästan att dessa som väljer bort vaccinet ska få uppleva att någon närstående smittas och dör. Rätt åt dem, så kan de fundera över hur sjutton de resonerade i frågan när allt är över.
Givetvis vill jag inte att nån ska dö men hur sjutton ska man få folk att vakna?!
Det enda jag vill få fram är att man måste hjälpas åt i en sådan här situation och inte bara tänka på sig själv.

2 kommentarer:

  1. jag håller med faktiskt, man får en motbjudande känsla. speciellt irriterad blir jag när de inte har ngt bra argument. sedan kan folk heller inte svara på hur de reagerar i en situation att de är sjuka men inte så sjuka att de behöver läkarvård, kommer de stanna hemma eller vara bland folk. sånt gör mig galen!

    SvaraRadera