måndag 23 november 2009

En härlig dag

I morse vaknade Noel kl 05.15 och väckte resten av barnaskaran inom 5 min eftersom jag var lite seg upp ur sängen ;)
Vi hade soffmys med kaffe och en Barbie film innan jag tog tag i mig själv och bytte hela familjens lakan samt tog en dusch.
Kl 07.15 satte jag mig åter i soffan och kände mig ganska duktig *s*
Vi hann mysa lite till innan det var dax för frukost och att gå till dagmamman.

När jag lämnat barnen tog jag en snabb promenad och åkte sedan till centrum för att lämna in barnens skridskor för slipning.
Det tog en timme att slipa skridskorna så jag hann shoppa lite oxå =)

När jag kom hem från centrum så bytte jag snabbt om för att åka till ishallen och möta upp dagmammor samt barn som alla skulle åka skridskor.
Eftersom våra kids inte kan åka ännu så är jag med nu de första gångerna så att de ska lära sig.
Jag hade ju själv inte stått på ett par skridskor sedan min och G´s andra dejt då vi åkte skridskor på Mälaren (drygt sju år sedan).
Allt gick jätte bra barnen var ju såklart jätte vingliga och det blev måååånga vurpor men de var verkligen super duktiga.
Jag tyckte själv att det gick jätte bra att åka, jag trodde att jag hade tappat allt men det är som att cykla =)
Dessvärre var det hjälmtvång även på vuxna i ishallen och eftersom jag inte hade någon hjälm så fick jag sätta på mig Nellys rosa Jofa hjälm...sååå jäkla fult men vad gör man inte för sina älskade?!!

Här är några bilder från ishallen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar