måndag 3 augusti 2009

Sommar,sol och bio

Igår kom systeryster hit på snabb-visit, eller hon var redan i Sthlm och spelade fotboll så då kunde hon stanna kvar över natten och ta tåget hem idag på fm.
Vi träffades i city när jag slutat jobba igår kväll och gick på bio, det kändes märkligt att sitta i en biosalong faktiskt...jag var på bio sist för c:a 5 år sedan så det var nog därför.
Hur som helst så såg vi "Sommaren med Göran" och den bjöd på en hel del skratt även om jag tyckte att jag redan sett halva filmen genom att se trailern tidigare på dagen.

Idag morse vaknade jag tillsammans med tre barn i Novas 90cm säng ;-) ni förstår väl då hur mycket jag sov i natt!
Gunnar kom upp när barnen vaknade inne hos mig och hade sovit som en stock och givetvis ensam i vår säng.
Syster/moster var ju kvar när barnen vaknade och jag hade inte berättat att hon skulle komma så de var jätte glada och uppspelta hela fm.

Vid lunchtid skjutsade vi syster till tåget och sedan åkte vi hem och lunchade med yoghurt och ost/skinka baguetter på altanen.
Nova och Noel har varit ute och cyklat mest hela em..det är ju mycket roligare nu när de båda kan cykla själva utan stödhjul.

Det slog mig idag att dessa två sista veckor barnen är hemma kanske är de sista på hela sommaren :-o
September månad lurar bakom hörnet och då övergår sommaren till höst med gula löv och smygande mörker.
Jag gillar hösten då man kan mysa inne med brasa och tända ljus men jag skulle verkligen behöva en extra sommarmånad i år för det känns som om jag missat hela sommaren.

Over and out.

1 kommentar:

  1. Jag är jätte glad att jag stannade kvar och hann spendera lite tid med dig och barnen. Mer sånt!
    Love you sis!

    SvaraRadera