måndag 24 maj 2010

En alldeles underbar dag!



Dagen börjades med en timmes härlig morgonpromenad i solen kl 05.45, det är så lungt och skönt ute så tidigt.
På sin höjd möter jag någon som rastar sin hund men annars är det bara jag och naturen :-) vi har många fina djur som visar sig på mornarna.
När jag kom hem så var Nova vaken och Gunnar åkte iväg till jobbet. Nova och jag väckte de två mindre kidsen så vi kunde börja med frukosten.
Jag hade lovat barnen att de skulle få cykla till dagmamman idag men vi hann inte...hela morgonen segade sig fram och vi blev så klart sena och fick till slut ta bilen iaf :-)

När jag kom hem igen efter att ha lämnat kidsen c:a kl 09.30 satte jag mig på altanen med en kopp kaffe och njöt av syrén och häggdofterna från trädgården...UNDERBART!
Sedan var det rensning av garderoberna samt lite tvätt att ordna innan det var dax att åka till Älvsjö för ett Bodypump pass som var jätte kul.
Jag chansade lite vad gällde vikter eftersom jag aldrig hade testat detta innan men jag hade helt klart kunnat ta i lite till men nu vet jag det till nästa gång som förhoppningsvis på fredag :-)
Träningen går för övrigt ganska bra nu,i snitt c:a 4-6 pass i veckan :-) jag känner av mitt vänstra knä ibland så jag har nog överansträngt det går förhoppningsvis över med lite vila!

Efter Bodypumpen åkte jag till Coop och handlade lite inför min sena lunch och även kycklingfärs som vi gjorde supergoda burgare på till middag.
Kycklingfärs är ett bra alternativ när man är less på nöt el älgfärs tycker jag och dessutom är kyckling gott!
Sedan åkte jag hem och åt lunch samt surfade runt lite på nätet :-)

Resterande eftermiddag tills kidsen skulle hämtas spenderades i solstolen med en kopp kaffe och Dagens Nyheter.

I morse när vi inte hann cykla till dagmamman lovade jag kidsen att vi skulle cykla en runda och titta på kossorna... när vi kom hem så sagt och gjort cyklade vi en runda på c:a 4 km och både Nova och Noel var duktiga och höll ett bra tempo hela vägen.
Ett träd hade rasat precis över vägen så vi fick krångla lite och lyfta ut Nelly ur cykelstolen så jag kunde lyfta över alla våra cyklar för att komma vidare.

Efter denna lilla utflykt kom vi hem och gjorde klart kycklingburgarna som blev makalöst goda :-)
Sedan kom G hem och ordningen återställd, barnen i säng och vi läser sagor!
Nu sover alla gott här och snart jag med...klockan står på kl 04.30 för i morgon blir det en tidig prommis!

Sov gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar